Om inzicht te krijgen in het mobiliteitsgedrag van de bewoners in Woerden is van 03 april t/m 30 april 2023 een enquêteonderzoek uitgevoerd. Van de 39.950 inwoners in Woerden van 18 jaar en ouder hebben 1.341 personen de enquête ingevuld. Klik hier voor het resultaat. En de wijze waarop dit aan de raad is gepresenteerd staat te lezen in deze raadsinformatiebrief.
Energietransitie
Begin 2024 organiseert het PBW samen met de gemeente een avond over de energietransitie specifiek gericht op de uitdagingen in de binnenstad. Er is veel
2 reacties
fijn dat het meevalt met de verkeer,s veiligheid. De oversteek van de kruistraat naar de Kerkstraat zou wat mij mij betreft de fietser voorrang moeten hebben. het stoppen op de hoogte is heel lastig. Bij de prinshederik kade defensie eiland is het overzicht prima. langzaam verkeer en voetgangers hebben daar geen voorrang. moet dat zo blijven ?
Als “Molenvlieter” vraag ik me af wanneer de verkeersveiligheid in met name de Rijnstraat eens goed tegen het licht gehouden wordt, want met name scooters en e- en fatbikes scheuren daar met een behoorlijke snelheid kriskras door deze straat waar veel winkelend en terrasjes bezoekend publiek loopt; het gaat nu soms nog net goed. Ook vraag ik me af wanneer de beloofde afsluitingen dmv bloembakken geplaatst gaan worden.
Wat vinden trouwens de winkeliers en uitbaters van deze gevaarlijke situatie?
Ook de reactie van de Fietsersbond tav fietsen in de Rijnstraat valt me van hen tegen: er zou geen alternatief zijn; wat maakt een omweg door de Havenstraat of Achterstraat nu uit in de tijd gezien: enkele minuten.
Kortom, er is nog een hoop werk te doen om de Rijnstraat veiliger te maken.